Śniadanie na diecie!

Jeśli wstaniesz lewą nogą, wtedy cały dzień będziesz mieć do d…. Ze śniadaniem jest podobnie. Jeśli go nie zjesz, bo myślisz, że szybciej schudniesz, jesteś w wielkim błędzie. Zapewniam, że bez śniadania liczbę zjedzonych kalorii w ciągu dnia z łatwością podwoisz. Dziś zatem o najczęstszych śniadaniowych błędach, po których łatwiej się tyje.

Małokaloryczne śniadania, to bardzo zły pomysł! Z doświadczenia wiem, że po jakiejś godzinie będziesz kręcić się koło lodówki albo urwiesz się z pracy do spożywczaka „na rogu” po drożdżówkę. Mówią, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i chyba coś w tym jest. Okazuje się, że jeśli zjesz odpowiedni poranny posiłek, to mniej dodatkowych kalorii spożyjesz w ciągu dnia! Czyli nie dasz się podjadaniu, przegryzkom i innym pokusom:) Ponadto będziesz mieć mniejszy apetyt.

Kawa pobudza i wydawałoby się, że picie jej, zaraz po przebudzeniu, aby dobudzić się, jest najlepszym rozwiązaniem. Może i tak jest licząc na szybką pobudkę, jednak dla zdrowia lepiej jest wlać w siebie szklankę wody niż kubek kofeiny. Wypicie z rana wody z cytryną przyspieszy metabolizm, pobudzi i przygotuje żołądek na przyjęcie śniadania. Nie wspominając już o tym, że uzupełniona zostanie miarka jednej z 16 szklanek, zalecanego dziennego spożycia wody. Kawa natomiast wypita na pusty żołądek podrażnia wrażliwą błonę śluzową przewodu pokarmowego, a regularne jej picie na czczo przyczynić się może do rozwoju choroby wrzodowej. Kawa pozornie wypełni żołądek i przez chwilę będziesz odczuwać sytość, jednak nie na długo, bo za chwilę i tak sięgniesz po cokolwiek.

… nie są płatki z mlekiem. Potraktuj siebie poważnie i zastanów się, czy warto je zjeść, ponieważ ich zawartość stanowią w całym produkcie: grys kukurydziany (99,8%), 1.cukier, sól, 2.glukoza, 3.cukier brązowy, 4.syrop cukru inwertowanego, 5.melasa cukru trzcinowego, regulator kwasowości (fosforany sodu), substancje wzbogacające: witaminy (niacyna, kwas pantotenowy, ryboflawina (B2), witamina B6, kwas foliowy),czyli pięć rodzajów cukru. Od cukru się tyje, więc śniadanie w postaci wysoko przetworzonych płatków nie jest idealnym posiłkiem dla szczupłej sylwetki. Jeśli czytasz ten artykuł, to znaczy, że nie jest Ci obojętne, co jesz. I super.

W zależności od diety zalecane są śniadania węglowodanowe, białkowe lub tłuszczowe. Prawda jest taka, że śniadanie powinno być odpowienio zbilansowane. U osób odchudzających się należy obcinać porcję węgli i tłuszczu. Natomiast u osób aktywnych mogą nad białkiem i tłuszczami dominować węgle. Organizmowi musimy dostarczać wszystkich tych składników. Wg WHO dzienne zapotrzebowanie na białko wynosi: 15% białka, 30% tłuszczu i 55% węglowodanów. Zróbcie sobie test i policzcie, jak u Was to wygląda.

Rano czas się kurczy, zatem jedzenie śniadania nie należy do najłatwiejszego logistycznego zadania. I co z tego wynika? Jemy je często w pośpiechu, gryząc wielkie kawałki, połykając łapczywie i wypijając kubek kawy na jeden raz. Skutkuje to wzdęciami, gazami i niekiedy bólem brzucha. Rozwiązanie jest proste: wstawać 5 min wcześniej:) – mądrala ze mnie, wiem ;)

Dla tych co twierdzą, że rano nie da się przygotować nic na szybko i zdrowo, podrzucam przepis na niemal idealnie zbilansowane śniadanie pod kątem białka, tłuszczy i węglowodanów:

Placki w 3 min:

  • jajko
  • banan
  • całość zblenduj i wylej cieńką warstwę na lekko posmarowaną tłuszczem patelnię

Można? Można! :)