Owoce jagodowe

Ambasadorzy lata. W tym czasie można liczyć na te naprawdę świeże, różnorodne owoce, które zawierają olbrzymie ilości witamin. W sezonie letnim kuszą swoimi kształtami i kolorami. I dobrze, bo w tym czasie są najbardziej wartościowe. Truskawki, jagody, maliny, czarna porzeczka – dzięki swoim właściwościom, spożywane na co dzień, pozytywnie działają na nasz organizm. Owoce niskokaloryczne, pełne błonnika – dają uczucie sytości i antyoksydantów – opóźniają oznaki starzenia.

Truskawki

  • duża zawartość witaminy C,
  • niska zawartość cukrów prostych – fruktoza, sacharoza, glukoza,
  • potas, magnez, wapń.

Jagody

  • witamina C,
  • B-karoten,
  • potas, magnez, wapń,
  • obniżają poziom cukru we krwi,
  • zmniejszają ilość tłuszczowej tkanki brzusznej.

Maliny

  • charakteryzują się dużą ilością błonnika, który wspomaga pracę jelit,
  • zawartość witaminy C chroni układ krążenia,
  • spośród wszystkich jagodowych zawierają najwięcej potasu.

Czarna porzeczka

  • duża zawartość błonnika,
  • poprawiają trawienie,
  • zapobiegają zaparciom,
  • właściwości moczopędne.

Najlepiej spożywać je na surowo. Świetnie nadają się jednak jako dodatek do porannych owsianek, jaglanek, czy coraz popularniejszych siemianek, przyrządzanych na bazie siemienia lnianego.

Siemianka z owocami sezonowymi

  • 3 łyżki siemienia lnianego (ilość przed zmieleniem),
  • pół szklanki mleka,
  • wiórki kokosowe,
  • 1/2 szkl. owoców sezonowych,
  • 1/2 łyżki miodu lub ksylitolu,
  • zmiel siemię lniane w młynku, np. do kawy. Ugotuj je na mleku. Dodaj owoce, miód lub ksylitol. Udekoruj wiórkami na wierzchu.

Smacznego!