7 twarzy grejpfruta

1. Soczysty, 2. słodki, 3. orzeźwiający, 4. niskokaloryczny, 5. hamuje chęć podjadania, 6. przyśpiesza metabolizm, 7. prawdziwa bomba witaminowa!

Średni grejpfrut to jedynie 100 Kcal co oznacza, że jest idealną, mało kaloryczną przekąską, którą można spożyć, w przeciwieństwie do innych owoców, nawet w porze wieczornej. Zaliczany jest do owoców o niskim indeksie glikemicznym. Dostarcza do organizmu niezbędnych składników odżywczych m.in. witaminę C, A, potas, błonnik. Ze względu na swoje właściwości jest rewelacyjnym środkiem wspomagającym odchudzanie. Wpływa korzystnie na obniżenie cholesterolu, wspomaga pracę wątroby.

W kuchni, grejpfrut wykorzystywany jest często do egzotycznych sałatek lub jako składnik owocowych koktajli. Należy unikać kupowanych soków grejpfrutowych ze względu na ich wysoką zawartość dodanego cukru jak i obecność konserwantów przedłużających czas spożycia. Najlepszym i najzdrowszym rozwiązaniem jest zatem spożywanie soku świeżo zblendowanego wraz z jego białawą skórką, która jest źródłem błonnika.

Grejpfrut jest zdrowy, ale w interakcji z lekami może być niebezpieczny. Nie należy zatem zażywać farmaceutyków bezpośrednio po spożyciu dlatego zaleca się przestrzegać minimum 4 godzinnej przerwy między zjedzeniem owocu a zażyciem leku, gdyż takie połączenie może zmniejszyć lub przyśpieszyć działanie leku.

Koktajl przyśpieszający spalanie tłuszczu:

  • zblenduj 3 grejpfruty,
  • dodaj 2 łyżki octu jabłkowego,
  • zmieszaj,
  • wypij.